Frajera zatrudnię – od zaraz

Stworzenie dobrej marki to kosztowny i skomplikowany proces. Nad odpowiednią nazwą dla firmy głowią się całe sztaby ludzi. Muszą zadbać o to, żeby łatwo zapadała w pamięć, była zrozumiała dla docelowej grupy klientów i kojarzyła się z działalnością firmy. Powinna zastanawiać, zachęcać i obiecywać, ale też być łatwa w pisaniu oraz wymowie. Dobra nazwa decyduje często o powodzeniu firmy na rynku, dlatego też nikt poważnie myślący o biznesie nie szczędzi pieniędzy na specjalistów. A nie są to małe kwoty. Niestety, wiele firm wciąż wybiera drogę na skróty.

Znana i ceniona przez graczy firma CDProjekt, kilka lat temu stworzyła portal gram.pl. Jego częścią jest sklep internetowy, posiadający w ofercie gry, konsole oraz akcesoria komputerowe. Według podanych przez portal informacji, właśnie trwają prace nad nową wersją sklepu. W związku z tym ogłoszono konkurs na jego nową nazwę. Mogą w nim wziąć udział wszyscy zarejestrowani użytkownicy portalu (za zgodą rodziców, także nieletni). Zadanie polega na tym, aby „(…) wymyślić porywającą tłumy nazwę. Wszystko to, by pomóc i sobie, i nam!”. Każdy uczestnik może wysłać dowolną ilość zgłoszeń. Nagrodą dla osoby, której propozycja wygra, jest konsola Xbox 360 Premium, wyceniona na 699 zł. Na pierwszy rzut oka jest to wspaniała okazja. Wystarczy przecież jedno dobre hasło, żeby zdobyć nowoczesny sprzęt do grania. W rzeczywistości korzysta na tym tylko organizator. Dlaczego?

Po pierwsze: Za pracę wartą dziesiątki tysięcy złotych, CDProjekt Gram.pl oferuje ochłap, w postaci starej wersji sprzętu, którego resztek magazynowych pozbywa się po zaniżonej cenie (a jego awaryjność sięga nawet 30%).

Po drugie: Spośród setek (a może tysięcy) propozycji, „nagrodzona” zostanie tylko jedna. A ja się pytam: co z pracą pozostałych?! Mają poświęcić twory swojego umysłu i oddać je za darmo? Myślicie, że tradycyjne „Dziękujemy wszystkim za zgłoszenia!” załatwi cokolwiek? Pewnie dostaną kod promocyjny na 10% procent rabatu w nowym super sklepie. Żałosne.

Po trzecie: CDProjekt to największy wydawca gier w Polsce oraz naszej części Europy. Ciężko mi uwierzyć, że ktoś na górze zatwierdził tak niedorzeczny sposób obniżenia kosztów. Kilka lat temu, wizerunek firmy NIKE został mocno nadwątlony, gdy wyszło na jaw, że w jej chińskich fabrykach wyzyskuje się dzieci. Podejrzewam jednak, że tamte dzieci jakieś pieniądze jednak dostawały.

Podsumujmy: Firma CDProjekt Gram.pl szuka armii frajerów, którzy, bez żadnej umowy, wykonają dla niej pracę wartą co najmniej 20 tys. zł, wydając na całe przedsięwzięcie 699 zł + podatek dochodowy (który wspaniałomyślnie zgodzili się zapłacić). W akcji mogą brać udział dzieci. Całą zapłatę otrzyma tylko jedna osoba, reszta zaś może się walić. Genialnie proste.

Osobiście bojkotuję ten chory proceder i wiem, że każdy rozsądny i znający swoją wartość człowiek, zrobi to samo. Proponuję wejść na forum portalu gram.pl i pogrozić im palcem. Ostrzeżcie innych, żeby nie padli ofiarami tego monstrualnego oszustwa.

Praca powinna być opłacana współmiernie do korzyści, jakie dzięki niej odnosi pracodawca. Każdy inny układ jest nieuczciwy i niemoralny. Mam nadzieję, że CDProjekt Gram.pl szybko się opamięta, zakończy „konkurs”, wywali winnego i wszystkich ładnie przeprosi. W innym wypadku, prawdziwymi frajerami okażą się tylko i wyłącznie oni.

Więcej o tworzeniu marki na stronie synonim.pl

P.S. Dowiedziałem się, że od 1 lutego 2008 r. Gram.pl i CDProjekt są osobnymi spółkami. W związku z tym, wszystkie zarzuty stawiane w felietonie firmie CDProjekt tracą zasadność. Nie zmienia to faktu, że przedstawione wyżej praktyki są niedopuszczalne, a cała odpowiedzialność ponosi kierownictwo spółki Gram.pl. Proszę czytelników o wzięcie tego pod uwagę podczas czytania tekstu, a firmę CDProjekt przepraszam za nieścisłość i ewentualne szkody spowodowane przez użycie niesprawdzonych danych.

Reklamy

1 Comment

  1. Exactly how long did it acquire you to publish “Frajera
    zatrudnię – od zaraz | (p)RosTo z mostu”? It provides
    a large amount of wonderful information and facts. Many thanks -Tiffani

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s